09 Maj 2017, Wto 12:55, PID: 700836
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10 Lis 2022, Czw 21:29 przez BlankAvatar.)
- PRZEGLĄDANIE FORUM
- REJESTRACJA - obecnie istnieją dwie możliwości zarejestrowania konta.
- Tradycyjny, poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, kiedy tworzone jest konto od podstaw (nadanie loginu i hasła).
- Za pomocą konta społecznościowego (w tym wypadku forumowy login będzie taki sam jak nazwa użytkownika na portalu społecznościowym, a hasło nie będzie potrzebne). W razie potrzeby istnieje możliwość samodzielnej zmiany loginu. Strony społecznościowe, które obsługujemy, to: Amazon, Discord, Facebook, Github, Google, LinkedIn, Meetup, OpenID, Pinterest, Reddit, Steam, Tumblr, Twitch, Twitter, Microsoft (Skype, Xbox etc.), Yahoo oraz Youtube.
Użytkownicy zakładający konta przez portale społecznościowe nie używają haseł do logowania na forum. Posiadanie hasła nie jest niezbędne do typowego korzystania z forum. Hasło potrzebne jest jednak do zmiany loginu lub adresu email.- Użytkownicy zakładający konta przez Facebook, Google, Discord, Yahoo, Twitter, Youtube, Twitch, OpenID oraz Github automatycznie otrzymują hasła forumowe, gdyż udostępniają swoje adresy e-mail pdoczas rejestracji. Mogą więc w razie potrzeby samodzielnie zmienić swoje loginy lub adresy e-mail. Mają tez mozliwość skorzystania z opcji “nie pamiętam hasła” (podczas logowania), gdyby chcieli jeszcze raz wygenerować hasło forumowe.
- Użytkownicy zakładający konta przez Microsoft (Skype, Xbox etc.), Steam, Reddit, Tumblr, Meetup nie mogą samodzielnie nadać haseł - ale w razie potrzeby mogą kontaktować się z administracją.
- Tradycyjny, poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, kiedy tworzone jest konto od podstaw (nadanie loginu i hasła).
- LOGOWANIE - podobnie jak w wypadku rejestracji można logować się na dwa sposoby (login + hasło lub podpięte konto społecznościowe). Logowanie za pomocą konta społecznościowego nie wymaga podania hasła i pozwala na szybkie logowanie (np. poprzez podpięte konto w telefonach z Androidem lub Windowsem). Wszyscy użytkownicy mają możliwość podpięcia swoich kont społecznościowych w Ustawieniach (zakładka Edytuj profil). Informacje o tych kontach nie są udostępniane innym Użytkownikom forum.
- INTERFEJS STRONY GŁÓWNEJ
- Ikony na górze strony
- Dom - strona główna
- Znak zapytania - strona z instrukcjami obsługi forum
- Lupa - wyszukiwarka postów i tematów
- Lista Użytkowników
- Wózek zakupowy - sklep forumkowy
- Dzwonek - ikona powiadomień. Powiadomienia można wyłączyć w Ustawieniach. Domyślnie będziesz otrzymywać, gdy:
- dostaniesz prywatną wiadomość
- zostaniesz dodany do znajomych
- ktoś cię zacytuje
- ktoś odpowie na twój wątek
- ktoś odpowie na subskrybowany wątek
- wspomni o tobie w poście (funkcja @twój login)
- ktoś polubi twój post
- dostaniesz prywatną wiadomość
- Koperta - system prywatnych wiadomości (PW)
- Twój_login - podgląd profilu + wysuwane Menu.
- Dom - strona główna
- Wysuwane Menu
- Dzisiejsze posty - wyświetla posty napisane dzisiaj.
- Nowe posty - wyświetla posty napisane od twojej ostatniej wizyty.
- Ćwierkacz - przeglądarka najnowszych postów, tematów i Użytkowników.
- Kalendarz - informacje o nadchodzących wydarzeniach. Każdy może dopisać nowe wydarzenie prywatne lub publiczne (choć te ostatnie wymagają zatwierdzenia przez moderację).
- Moja kolekcja - przedmioty zakupione w sklepie forumkowym.
- Ustawienia - po kliknięciu, po lewej wyświetli się lista opcji dotyczących PW, powiadomień, zarządzenia profilem, subskrypcji tematów czy zapisu szkiców wiadomości. Jeśli będziesz chciał zmienić jakieś ogólne ustawienia forum (np. czas, wyświetlanie grafiki w postach), to wybierz “Edytuj opcje”.
- Dzisiejsze posty - wyświetla posty napisane dzisiaj.
- Panel boczny
- Inicjatywy spotkaniowe - linki do ważniejszych inicjatyw integracyjnych.
- Ćwierkacz - przeglądarka najnowszych postów, tematów i Użytkowników.
- Donacje i statystyki - guziki pozwalające dokonać wpłatę na rzecz Forum.
- Skórka forum - możliwość zmiany wyglądu forum. Do wyboru kilka ciemnych i jasnych skórek.
- Inicjatywy spotkaniowe - linki do ważniejszych inicjatyw integracyjnych.
- Ikony na górze strony
- PRZEGLĄDANIE FORUM
- Działy - forum podzielone jest na kategorie tematyczne. Możesz subskrybować cały dział (opcja “Subskrybuj ten dział” w widoku działu).
- Dodatkowe funkcje w widoku tematu
- Przeszukaj wątek - okienko wyszukiwarki widoczne po prawej stronie pod ostatnim postem, pozwoli na wyszukanie fraz zawartych w postach.
- Podobne tematy - pod tematem odnajdziesz listę podobnych wątków (o ile istnieją). Lista nie wyświetla wszystkich podobnych tematów lecz maksymalnie 10.
- Pokaż wersję do druku - uproszczony widok strony pozwalający na zaoszczędzenie tuszu.
- Wyślij ten wątek znajomemu - pozwala na wysłanie linku do tematu na podany e-mail.
- Subskrybuj ten wątek - jeśli chcesz subskrybować temat, to możesz wybrać taką opcję podczas pisania postu lub kliknąć link widoczny na obrazku powyżej.
- Udostępnij stronę na… Facebook, Tweeter lub LinkedIn.
- Przeszukaj wątek - okienko wyszukiwarki widoczne po prawej stronie pod ostatnim postem, pozwoli na wyszukanie fraz zawartych w postach.
- Dodatkowe funkcje - posty
- Ikony społecznościowe - w zależności od informacji podanych przez danego Użytkownika mogą tutaj znajdować się identyfikatory do komunikatorów, stron społecznościowych lub gier.
- Lubie to! - jeśli jakiś wpis spodobał ci się, to możesz oznaczyć go za pomocą guzika “Lubię!”. Jeśli się rozmyśliłeś, to możesz zdjąć polubienie. Popularne posty (5 polubień) oznaczane są na zielono. Statystyki polubień (ile kto otrzymał i ile ich rozdał) są widoczne po lewej, pod nickiem każdego użytkownika
- Zgłoszenia wykroczeń - jeśli zauważyłeś, że jakiś post łamie reguły forum, to możesz zgłosić go moderacji za pomocą guzika z flagą.
- Ikony społecznościowe - w zależności od informacji podanych przez danego Użytkownika mogą tutaj znajdować się identyfikatory do komunikatorów, stron społecznościowych lub gier.
- Działy - forum podzielone jest na kategorie tematyczne. Możesz subskrybować cały dział (opcja “Subskrybuj ten dział” w widoku działu).
- PERSONALIZACJA KONTA - wszystkie opcje znajdziesz w Ustawieniach
- Edytuj profil - tutaj możesz zmienić podstawowe informacje o profilu jak: data urodzenia, numer Gadu-Gadu, Skype, Discord itd. oraz określić czy szukasz znajomych (więcej info w części “Socjalizacja”). Jeśli planujesz przez jakiś czas nie logować się na forum, to możesz określić czas swojej niedostępności.
- Zmień awatar - możesz wybrać awatar z galerii forum, wgrać swój z dysku lub z linka. Domyśle każdemu użytkownikowi zostaje przydzielony unikatowy potworek (miliony wariacji), który można usunąć. Wymiary nowego awatara, to 140x140 (większe grafiki zostaną automatycznie przeskalowane). Jeśli chcesz, żeby twój awatar wyświetlał się poprawnie w ikonach ostatnich postów czy na czacie, to pamiętaj, żeby wstawić kwadratowy obrazek.
- Zmień sygnaturę - tutaj możesz edytować podpis widoczny pod twoimi postami. Maksymalna długość (nie licząc kodu), to 500 znaków.
- Edytuj profil - tutaj możesz zmienić podstawowe informacje o profilu jak: data urodzenia, numer Gadu-Gadu, Skype, Discord itd. oraz określić czy szukasz znajomych (więcej info w części “Socjalizacja”). Jeśli planujesz przez jakiś czas nie logować się na forum, to możesz określić czas swojej niedostępności.
- REJESTRACJA - obecnie istnieją dwie możliwości zarejestrowania konta.