PhobiaSocialis.pl
Regulamin PhobiaSocialis.pl - Wersja do druku

+- PhobiaSocialis.pl (https://www.phobiasocialis.pl)
+-- Dział: Witamy na forum (https://www.phobiasocialis.pl/forum-1.html)
+--- Dział: Regulamin i ogłoszenia (https://www.phobiasocialis.pl/forum-5.html)
+--- Wątek: Regulamin PhobiaSocialis.pl (/thread-1615.html)



Regulamin PhobiaSocialis.pl - Michał - 06 Lis 2008

Regulamin Forum


Zależy nam, by Wasze wizyty na naszym Forum były dla każdego przyjemnością, a kontakt z innymi Forumowiczami i Administracją opierał się na wzajemnym szacunku. Forum zostało stworzone z myślą o użytkownikach i dla użytkowników, którzy potrafią docenić wysiłek i pracę innych. Wszystkim użytkownikom powinno zależeć na dobrej atmosferze na forum; szczególną troską należy obejmować tych nowych lub mniej aktywnych. Pamiętajmy, że osoby nieśmiałe lub wykluczone społecznie mogą być szczególnie wrażliwe na ostracyzm. Administracja będzie reagować na zachowania toksyczne, szkodliwe dla społeczności forumowej.

Warto pamiętać, że każdy Użytkownik może zgłosić posty łamiące zasady forum (symbol flagi pod postem).

Prawem nadrzędnym wobec regulaminu jest prawo powszechnie obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Polityka prywatności Forum opisana jest tutaj.


  1. Zasady ogólne.
    • Nieznajomość regulaminu.
      Każdy użytkownik, rejestrując się, jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Jego nieznajomość nie będzie powodem do zmniejszania kary w przypadku jego złamania.

    • Równość wobec zasad.
      Niniejszy regulamin odnosi się do każdego użytkownika forum, zarówno zwykłych użytkowników, moderatorów jak i administratorów.

    • Zmiany.
      Regulamin może się zmienić w trakcie działania forum.

    • Odpowiedzialność.
      Obsługa forum nie ponosi odpowiedzialności za istniejące na forum treści, a tym bardziej za materiał, do którego prowadzą zamieszczane na forum linki. W szczególności nie ponosimy odpowiedzialności za fachowość porad medycznych umieszczonych na forum. Wizyta na forum nie zastąpi wizyty u lekarza specjalisty.

    • Niedozwolona/szkodliwa działalność; włamania.
      Użytkownicy włamujący się na cudze konta na forum lub działający na szkodę forum (hakerzy) będą surowo karani: ban stały na forum, ban na IP oraz zawiadomienie odpowiedniego organu śledczego. Na forum obowiązuje zakaz korzystania z serwerów proxy i tymczasowych skrzynek pocztowych.


  2. Niedozwolone treści.
    Na forum (tzn. w postach, tytułach, loginach, awatarach, podpisach, grafikach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:
    • Pornograficznych.
    • Brutalnych, obrazujących przemoc.
    • Zawierających groźby odnoszące się do życia realnego.
    • Wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji.
    • Ukazujących hasła, symbole lub ludzi związanych z ustrojami tudzież organizacjami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści (np. nazizm, komunizm, faszyzm).
    • Łamiących inne prawa (np. prawa autorskie, prawo o ochronie danych osobowych), propagujących łamanie prawa (np. handel środkami psychoaktywnymi).
    • Zawierających jawne reklamy (spam), a także wszelkiego rodzaju linków referencyjnych (z zakazu mogą być zwolnieni stali Użytkownicy Forum).
    • Notorycznie propagujących metody "leczenia" zagrażające zdrowiu i/lub których mechanizm działania nie ma sensu, biorąc pod uwagę stan aktualnej wiedzy naukowej.
    • Notorycznie zniechęcających do podejmowania działań prozdrowotnych, zwiększających dobrostan psychiczny Użytkowników.
    • Innych kontrowersyjnych, naruszających zasady współżycia społecznego, naruszających czyjąś prywatność, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe np. prowokowanie, podsycanie wrogiej atmosfery.
    • Odnośniki prowadzące do w/w treści są również niedozwolone, również prowadzących do stron niebezpiecznych (wirusy, trojany), złośliwych acz nieszkodliwych skryptów.


  3. Prowadzenie dyskusji.

    Zakładanie tematów.
    Zakładając nowy temat użytkownik powinien mieć na uwadze zachowanie przejrzystości Forum - szczególnie w działach/tematach, które nie mają charakteru rozrywkowego:
    • Tematy należy zakładać w odpowiednim dziale. Każdy dział opatrzony jest niewielkim opisem. W razie wątpliwości, co do wyboru odpowiedniego forum, można zasięgnąć porady moderatora.
    • Zabrania się zakładania kilku identycznych tematów w tym samym dziale lub zakładania ich w różnych działach forum. Należy wybrać jedno pasujące forum i założyć tam jeden temat o danej treści.
    • Tytuł tematu powinien informować o jego treści. Należy więc unikać uogólniania i starać się przekazać jak najdokładniej to, co mamy do powiedzenia. W szczególności należy unikać tytułów tematów takich jak: "Pomocyy!!!", "Mam problem", "Co to jest?" etc.

    Pisanie postów.
    Podobnie jak w wypadku zakładania tematów, warto mieć na uwadze czytelność Forum:
    • W przypadku zakładania nowego tematu - najlepiej przedstawić sytuację/problem czytelnie i rzeczowo, w przypadku udzielania odpowiedzi - należy starać się nie zbaczać z tematu, wnosić jakąś wartość do dyskusji. Zasady te dotyczą przede wszystkim tematów, które nie mają charakteru rozrywkowego (chyba, że problem twórcy tematu został już rozwiązany).
    • Posty powinny być przejrzyste, ale nie krzykliwe, dlatego nie powinno nadużywać się opcji kolorowania, powiększania tekstu itp. Forum posiada jasną i ciemną skórkę - źle dobrany kolor tekstu może być nieczytelny dla części Użytkowników. Kolor zastrzeżony dla moderacji, to czerwony.
    • Niedozwolone jest floodowanie, a więc tworzenie wielu postów zawierających bezsensowną treść (np. same uśmieszki ": ) : ) : ) : ) : )").
    • Sprawy prywatne lub wymagające reakcji określonej osoby należy załatwiać przez PW lub maila, apel na forum należy traktować jako ostateczność.
    • Zabronione jest usuwanie treści dopisanej przez moderatora lub administratora.


  4. Konta.
    Dopuszczalne jest posiadanie więcej niż jednego konta na forum. Z obawy przed prowokacjami administracja zastrzega sobie prawo do nakładania banów za podejrzane zachowanie Użytkownika. Takie zachowania to np. głosowanie w ankietach z wielu kont, prowadzenie dyskusji w jednym temacie z różnych kont, nawiązywanie do swoich kont jak do osób trzecich, określanie różnych płci w profilu, posiadanie zbyt wielu kont (więcej jak trzech), zakładanie wielu kont w krótkim czasie. Nieaktywne konta można zgłaszać administracji celem zablokowania.

    Awatary i sygnatury.
    Nie powinny zawierać zbyt raptownych, błyskających animacji. Należy uważać, by nie czyniły forum mniej czytelnym.


  5. Kary.
    Moderatorzy dysponują narzędziami do udzielania ostrzeżeń oraz banów. Ostrzeżenia i blokady (bany) konta mogą być czasowe lub stałe. Przed nadaniem ostrzeżenia moderacja może upomnieć Użytkownika, chyba że zachowanie rażąco łamie regulamin lub ma charakter notoryczny.

    System i rodzaje kar:
    • ostrzeżenie o wartości 1-5 (20-100%). Ostrzeżenia są nakładane zazwyczaj na jakiś czas (do 9 miesięcy), a oprócz tego blokowana jest możliwość pisania przez krótki okres:
      • 20% poziom wiąże się z nałożeniem godzinnej blokady możliwości pisania
      • 40% poziom wiąże się z nałożeniem jednodniowej blokady możliwości pisania
      • 60% poziom wiąże się z nałożeniem pięciodniowej blokady możliwości pisania
      • 80% poziom wiąże się z nałożeniem 14 dniowej blokady możliwości pisania
      • 100% poziom wiąże się z przeniesieniem do grupy zbanowanych, co uniemożliwia korzystanie z forum.
    • blokada konta, IP, hosta etc. (ban)
    • blokada możliwości wysyłania prywatnych wiadomości do innych użytkowników
    • kary mogą być łączone
    • wysokość kary ustalana jest przez Moderatora i zależy od stopnia przekroczenia regulaminu

    Brak interwencji w jakiejś sprawie nie stanowi podstaw przy roszczeniu zaniechania wyciągania konsekwencji w sprawie innej.

    Odwołania.
    W pierwszej kolejności należy kontaktować się z Moderatorem, który ostrzeżenie nałożył. W sytuacjach niejednoznacznych można zgłaszać się do innego Moderatora/Administratora w celu zasięgnięcia drugiej opinii. Jeśli decyzja pierwszego Moderatora zostanie podtrzymana, to sprawę uznaje się za zamkniętą.


  6. Postanowienia końcowe.
    Konsekwencje wynikające z tego regulaminu nie będą działały wstecz, ale wszystkie zasady i zalecenia co do treści i formy poszczególnych elementów forum tak.

    Administracja Forum zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji (akcji) w sprawie dowolnego aspektu forum bez podania przyczyny. Są to w szczególności:
    • usunięcie konta Użytkownika Forum
    • zmodyfikowanie konta Użytkownika Forum
    • zablokowanie lub odblokowanie konta Użytkownika Forum
    • działania moderatorskie (np. usunięcie tematu lub wypowiedzi)



RE: Regulamin. - BlankAvatar - 30 Gru 2017

(06 Lis 2008, Czw 0:31)Michał napisał(a): 4. Konta.
Dopuszczalne jest posiadanie więcej niż jednego aktywnego konta na forum. Z obawy przed trollingiem administracja zastrzega sobie prawo do nakładania banów za podejrzane zachowanie Użytkownika. Takie zachowania to np. głosowanie w ankietach z wielu kont, prowadzenie dyskusji w jednym temacie z różnych kont, nawiązywanie do swoich kont jak do osób trzecich, określanie różnych płci w profilu, posiadanie zbyt wielu kont (więcej jak dwóch, maksymalnie trzech). Nieaktywne konta można zgłaszać administracji celem blokowania.
Czasem zdarza się, że ktoś ma dużą trudność, żeby poruszyć jakiś niewygodny temat z głównego konta (szczególnie jeśli chodzi na spotkania, albo jest aktywny od długiego czasu), dlatego dopuszczamy możliwość tworzenia dodatkowych kont. Od razu zaznaczam, że będziemy bardzo nietolerancyjni dla ewentualnych trolli.


RE: Regulamin PhobiaSocialis.pl - BlankAvatar - 09 Gru 2018

Zmiany w regulaminie i wyjaśnienia:

(06 Lis 2008, Czw 0:31)Michał napisał(a):
  • notorycznie propagujących metody "leczenia" zagrażające zdrowiu (np. branie narkotyków; przyjmowanie leków bez nadzoru lekarskiego) oraz metody, których mechanizm działania nie ma sensu, biorąc pod uwagę stan aktualnej wiedzy naukowej (np. bioenergioterapia);
Słowo klucz to "notorycznie". Nie będziemy zadręczać kogoś, kto przyzna się, że wypalił kiedyś skręta i poczuł się lepiej, albo że był u wróżki. Jeśli jednak ktoś będzie namawiał do stosowania metod niebezpiecznych lub usilnie reklamował te hochsztaplerskie, to może spodziewać się reakcji moderacji. Na forum nie ma z tym za bardzo problemu, ale jest to zabezpieczenie na przyszłość, jako że niestety w internecie coraz modniejsze stają się "spiskowe metody leczenia".

(06 Lis 2008, Czw 0:31)Michał napisał(a):
  • nakłaniających do szkodzenia swojemu zdrowiu lub do samobójstwa w sposób niebezpośredni (np. porady jak się "ciąć", żeby nie było widać) w tym: notoryczne uzasadnianie słuszności podejmowania działań autoagresywnych lub szkodzących zdrowiu (np. memy typu "suicide fuel");
Tutaj sprawa jest bardziej jasna, gdyż nakłanianie do samobójstwa jest przestępstwem. Na forum rozszerzamy zakaz o zachowania, które mogłyby sprawiać trudność w interpretacji czym jest nakłanianie np. pozornie neutralny temat o bezbolesnych sposobach na śmierć. Na forum nie ma z tym problemu, ale zmiana regulaminu znowu wynika z toksycznej mody, która pojawia się w internecie.
Co do drugiej części punktu: słowo klucz to "notorycznie". Regulamin nie jest po to, by karać kogoś kto ma gorszy dzień i rzuci, że "odechciewa mu się żyć", ale można wyobrazić sobie hipotetycznego usera, który przy byle okazji nakłania, by z sobą skończyć lub zakłada podobny temat. Podobnie ma się sprawa z tzw. memami "suicide fuel", które mają za zadanie odebrać nadzieję i skłonić do samobójstwa. Osoby toksyczne, które lubią notorycznie odbierać innym nadzieję, poprzez np. podważanie zachowań prozdrowotnych, nie będą mile widziane na forum.



Autorzy, którzy mają obawę, że ich post lub wątek łamie regulamin mogą je zgłaszać za pomocą flag. Regulamin nie działa wstecz, więc za stare wpisy nikt nie poniesie konsekwencji, ale mogą one zostać usunięte.


RE: Regulamin PhobiaSocialis.pl - BlankAvatar - 16 Sie 2022

/skrócenie regulaminu (eliminacja powtórzeń i zbędnych zapisów)


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.